Kursplan fastställd 2019-02-04 av programansvarig (eller motsvarande).
Kursöversikt
- Engelskt namnArchitecture: Contemporary challenges
- KurskodARK395
- Omfattning7,5 Högskolepoäng
- ÄgareMPARC
- UtbildningsnivåAvancerad nivå
- HuvudområdeArkitektur
- InstitutionARKITEKTUR OCH SAMHÄLLSBYGGNADSTEKNIK
- BetygsskalaTH - Fem, Fyra, Tre, Underkänd
Kurstillfälle 1
- Undervisningsspråk Engelska
- Anmälningskod 05121
- Max antal deltagare3
- Sökbar för utbytesstudenterNej
- Endast studenter med kurstillfället i programplan.
Poängfördelning
Modul | LP1 | LP2 | LP3 | LP4 | Sommar | Ej LP | Tentamensdatum |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0110 Inlämningsuppgift 7,5 hp Betygsskala: TH | 0 hp | 0 hp | 0 hp | 0 hp | 0 hp | 7,5 hp |
I program
- MPARC - ARKITEKTUR OCH STADSBYGGNAD, MASTERPROGRAM, Årskurs 1
- MPARC - ARKITEKTUR OCH STADSBYGGNAD, MASTERPROGRAM, Årskurs 2
Examinator
- Daniel Norell
- Universitetslektor, Arkitekturens teori och metod, Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik
Behörighet
Information saknasSärskild behörighet
För kurser på avancerad nivå gäller samma grundläggande och särskilda behörighetskrav som till det kursägande programmet. (När kursen är på avancerad nivå men ägs av ett grundnivåprogram gäller dock tillträdeskrav för avancerad nivå.)Undantag från tillträdeskraven: Sökande med en programregistrering på ett program där kursen ingår i programplanen undantas från ovan krav.
Kursspecifika förkunskaper
Behörighet till masterprogrammet.Syfte
Kursens syfte är att ge möjlighet till att fånga utmaningar, problem och frågeställningar av aktuellt intresse som inte tas upp i programmet. Avsikten är att vidga perspektiven, pröva innovativa och explorativa metoder och verktyg och tillämpa dem i ett arkitekturprojekt.Lärandemål (efter fullgjord kurs ska studenten kunna)
Referera till aktuella arkitekturteorier.Referera till aktuella problem och trender inom arkitektur som kräver ett vidgat kunnande.
Förmåga att planera ett explorativt projekt.
Förmåga att genomföra ett explorativt projekt.
Utveckla färdigheter inom research by design
Förmåga att reflektera över och dra slutsatser från ett explorativt projekt