InfraVis är en nationell forskningsinfrastruktur för datavisualisering, som hjälper dig att visualisera forskningsdata från alla vetenskapliga områden och ger dig tillgång till toppmodern visualiseringskompetens, support, utrustning, utbildning och metoder.
Du kan kontakta oss för konsultation och stöd när det gäller dina behov av datavisualisering. InfraVis erbjuder tre nivåer av visualiseringssupport:
- L1 Help-desk support
- L2 Mid-level support
- L3 In-Depth support
Help-desk support
En InfraVis-expert kontaktar dig och ger dig råd.
Består av en intern utvärdering av din inlämnade fråga och vägledning till rätt InfraVis-resurser.
Mid-level support
För projekt som normalt kräver upp till 80 timmars support.
Du träffar en InfraVis-expert för att diskutera visualiseringsbehov och möjligheter i dina data, samt för att bestämma omfattningen av de resurser som behövs.
Support på mellannivå kan till exempel omfatta
-
InfraVis-experter som arbetar med visualisering av dina data.
-
Ditt deltagande i ett förberedande möte som vi kallar datakliniker, där InfraVis-experter noggrant undersöker ditt projekt och diskuterar lösningar med dig.
-
InfraVis experter hjälper dig med att skriva visualiseringsdelen av din ansökan om finansiering.
In-depth support
För projekt som normalt kräver mer än 80 timmars stöd. Det finns en årlig ansökningsprocess.
På denna nivå kan support innebära att skräddarsy befintliga programvarulösningar eller till och med implementera nya tillvägagångssätt och metoder som är specifika för den aktuella applikationen. Denna supportnivå är föremål för användaravgifter.
Alla förfrågningar utvärderas av en tillämpningsexpert som tar hand om begäran och hjälper dig att navigera på bästa sätt för att komma vidare.
För att ansöka om support: https://infravis.se/contact-us/
För att lära dig mer om avancerade visualiseringstjänster via InfraVis: https://infravis.se/