Konferensen riktar sig till Chalmers anställda och studenter och behandlar alla aspekter av högre utbildning; undervisning, lärande, handledning, pedagogiskt ledarskap och studentvägledning.
Översikt
- Datum:Startar 5 april 2024, 08:30Slutar 5 april 2024, 17:00
- Plats:Chalmers Konferens och Restauranger, Chalmersplatsen 1
- Språk:Svenska och engelska
- Anmäl dig senast:29 mars 2024
Huvudtalare
Mats Cullhed, pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet. Talet hålls på engelska.
Kontroversiell intelligens: Integrering av generativ AI i högre utbildning
Om en del av generativ AI handlar om nyfikenhetsdriven, och ofta njutbar utforskning av hur långt det kan ta oss, gäller en mer oroande aspekt dess integration i strukturerna och kulturerna för akademisk undervisning och lärande. Jag kommer att diskutera några av de kort- och långsiktiga utmaningarna gällande t.ex. bedömning och kritiskt tänkande, och föreslå några sätt genom vilka lärare och studenter kan forma inlärningsmiljöer, där generativ AI kan bidra till, snarare än hota, akademiska värderingar och standarder
Program
Läs mer om sessionerna längre ner på denna sidan.
Time |
Activity |
Who |
Sessions |
Room |
08:00 | Registration and coffee | All | Foyer | |
08:30 | Welcome | Program Committee | RunAn | |
08:35 | Introduction | Jörgen Blennow, Vice President of Education and Lifelong Learning | RunAn | |
08:45 |
Keynote speech: Controversial Intelligence: Integrating Generative AI in Higher Education
Dialogue about AI at Chalmers and elsewhere
|
Mats Cullhed, Uppsala University
Karl de fine Licht, Chalmers | RunAn | |
09:45 | Coffee break | Foyer | ||
10:15 | Parallel Session 1 | See below | 1A-E | See below |
11:15 | Short break | Foyer | ||
11:30 | Parallel Session 2 | See below | 2A-D | See below |
12:30 - 13:30 | Lunch | Foyer | ||
13:30 | Parallel Session 3 | See below | 3A-D | See below |
14:30 | Short break | Foyer | ||
14:45 | Parallel Session 4 | See below | 4A-D | See below |
15.45 - 17:00 | Round off with mingle and coffee | All |
Observer comments Information about KUL2025 and proceeding Song Mingle | Foyer |